KOOLHYDRAATARME ITALIAANSE EGG WRAPS




Ik ben normaal niet zo van de koolhydraatarme recepten. Als ik dan toch een koolhydraatarm recept deel, is dat per toeval en weet je dat ik het ECHT HEEL LEKKER vind. Dit makkelijke en snelle lunch recept is eiwitrijk én koolhydraatarm. Ik heb al eerder een recept voor egg wraps gedeeld, hier vervang je een tortilla door een omelet. Vandaag deel ik een variatie hierop, de Italiaanse egg wrap!





Ingrediënten voor 1 koolhydraatarme Italiaanse egg wrap

2 eieren

snufje Italiaanse kruiden

snufje omelet kruiden

3 plakjes kip- of kalkoenfilet

20 gram tomaten tapenade

60 gram mozzarella light in plakjes gesneden

handje rucola



Bereidingswijze van 1 koolhydraatarme Italiaanse egg wrap

  • Verwarm alvast een pan op middelhoog vuur en vet in met wat bakspray of een beetje olie. Kluts de eieren in een kom en voeg de Italiaanse- en omeletkruiden toe. Giet de eieren in de pan en bak aan allebei de kanten. Laat de ei-tortilla vervolgens afkoelen.

  • Na het afkoelen gaan we de wrap beleggen. Beleg de wrap met de plakjes kip- of kalkoenfilet en mozzarella. Smeer de tomaten tapenade er op en leg nog wat rucola in de wrap.

  • Rol hem op en het is klaar!


Tip: Ook heel lekker om de mozzarella te laten smelten terwijl je de omelet bakt in de pan! Eet de eggwrap dan wel warm op!




Voedingswaarde voor één koolhydraatarme egg wrap

324 kcal - 20g vet - 4g koolhydraten - 32g eiwitten



Eet smakelijk!


Liefs, Anouk



Meer inspiratie op doen voor koolhydraatarme recepten?