KWARK PANNENKOEKJES


Gezonde en eiwitrijke kwarkpannenkoekjes

I don't always eat pancakes for breakfast, but when I do, I make kwark pannenkoekjes. Dit zijn echt een van mijn favoriete gezonde pannenkoekjes die ook nog is hoog in eiwitten zijn. Ik gebruik hiervoor geen eiwitpoeder, maar zoals de naam al zegt, ik gebruik kwark! Door de kwark worden ze heerlijk zacht en zijn ze totaal niet droog en qua toppings kan je helemaal uit je dak gaan want de pannenkoeken zelf bevatten lekker weinig calorieën.


Gezonde en eiwitrijke kwarkpannenkoekjes

Ingrediënten voor 1 portie kwarkpannenkoekjes

35 gram bloem

1 ei

125 gram magere vanille kwark

1 tl bakpoeder

zout

toppings naar keuze


Verder nodig

Pannenkoekenpan



bereidingswijze van de kwarkpannenkoekjes

  • Meng alle ingrediënten voor de pannenkoekjes in een beslagkom.

  • Verwarm alvast een pannenkoekenpan voor op middelhoog vuur. Spray je pan in met bakspray of een klein beetje olie.

TIP: Ik gebruik deze pannenkoekenpan, deze pan is speciaal ontworpen voor pannenkoeken en crêpes, waardoor je pannenkoeken niet meer mislukken of blijven kleven!

  • Schenk ongeveer 2 eetlepels van het beslag in de pan, spreid dit een beetje uit met je lepel. Let op, maar ze niet te groot, anders wordt het lastig omdraaien zo meteen.

  • De pannenkoekjes worden snel gaar, dus houdt ze goed in de gaten. Wanneer de onderkant een mooie bruine kleur heeft, draai je het pannenkoekje om.

  • Leg de pannenkoek op een bord wanneer de andere kant ook goed is en herhaal met de rest van het beslag.

  • Nu wordt het tijd voor het leukste gedeelte; beleg je pannenkoekjes met toppings naar keuze!



Voedingswaarde per portie kwarkpannenkoekjes zonder toppings

253 kcal - 32g koolhydraten - 19g eiwitten - 6g vet


Eet smakelijk!


Lief, Anouk



Deze recepten zul je vast ook lekker vinden