EIWITRIJKE COTTAGE CHEESE PANNENKOEKJES


Gezonde en eiwitrijke cottage cheese pannenkoekjes

Wie wordt er nou niet vrolijk van pannenkoekjes als ontbijt? Deze pannenkoekjes zijn natuurlijk gezond en eiwitrijk. Ik heb ze namelijk gemaakt van cottage cheese light! Laatst ben ik er dus achter gekomen dat er ook cottage cheese light te koop is, misschien dat ik er al die tijd overheen gekeken had haha. Maar in cottage cheese light zit dus per 100 gram, 12,4 gram eiwitten. Best een goede eiwitbron!


Ik eet cottage cheese vaak op mijn cracker met daaroverheen appelstroop, moet je echt eens proberen als je het nog nooit hebt gegeten op die manier. Maar vandaag, maken we eiwitrijke pannenkoekjes van cottage cheese, hmmmm.





Ingrediënten voor 1 grote portie cottage cheese pannenkoekjes

200 gram cottage cheese

2 eieren

45 gram bloem

1 tl vanille aroma

snuf zout



Bereidingswijze van de cottage cheese pannenkoekjes

  • Verwarm alvast een koekenpan op middelhoog vuur en vet in met wat bakspray.

  • Mix alle ingrediënten voor de pannenkoekjes tot een beslag. Je kan het beslag ook in de blender doen, dan zitten er geen cottage cheese stukjes meer in.

  • Bak 3 of 4 pannenkoekjes in de koekenpan, draai om als de onderkant goudbruin is.

  • Leg de pannenkoekjes op een bord en bak verder tot het beslag op is. Ik haal ongeveer 8 pannenkoekjes uit het beslag.


voedingswaarde voor één portie / 8 pannenkoekjes

435 kcal - 12g vet - 39g koolhydraten - 43g eiwitten



Eet smakelijk!


Liefs, Anouk ❤️



Zin in nog meer eiwitrijke pannenkoekjes?