top of page

GEZONDE MAKREELSALADE


gezonde makreelsalade op een bagel

Hoe lekker ziet deze gezonde makreelsalade eruit? En het is ook nog eens super makkelijk om te maken! Hetgeen wat het meeste kost is het visvlees uit de makreel halen, maar daarna heb ik een hele grote bak makreelsalade! Als je niet zoveel hoeft, raad ik je aan om het recept door de helft te doen!




Ingrediënten voor een grote bak gezonde makreelsalade

1 gerookte makreel ca. 300 gram visvlees

70 gram zongedroogde tomaatjes

100 gram zuivelspread knoflook & kruiden

70 friteslijn remia

zout en peper naar smaak


Verder nodig

Keukenmachine



Bereidingswijze van de gezonde makreelsalade

Haal de kop en de staart van de makreel en vouw de makreel vanuit de buikholte open. Verwijder dan de graten en haal het visvlees van de huid af. Leg het visvlees apart, zodat we dit zo meteen kunnen verwerken door de saus.


Om de saus te maken doe je de zongedroogde tomaten, zuivelspread en de friteslijn in de keukenmachine en blend je het tot 1 geheel. Roer de saus door de makreel en voeg peper en zout toe naar smaak.


Bewaar de makreelsalade in een afgesloten bakje in de koelkast.



Voedingswaarde per 1oo gram makreelsalade

231 kcal - 4g koolhydraten - 11g eiwitten - 19g vet



Deze gezonde recepten ga je ook lekker vinden!


bottom of page