PROTEIN WAFELS


Wat leven we toch in een mooie tijd, waar je gewoon wafels kan eten op het moment dat je je eiwitdoel nog moet behalen. Door de casein zorgt het ervoor dat de eiwitten langzaam opgenomen worden in je lichaam, dat is ook de reden waarom ik deze wafels eet als pre-bed maaltijd. Maar ook als ontbijt is dit perfect, je zal verzadigd zijn tot de lunch!


Wanneer je geen wafelijzer in huis hebt, kan je er natuurlijk ook pannenkoekjes van maken! Maak ze niet te groot en bak ze op middelhoog vuur. Blijf bij je pannenkoekjes staan wanneer je ze aan het maken bent, want ze zijn snel klaar!




Ingrediënten voor één portie protein wafels

35 gram casein eiwitpoeder whey eiwitpoeder gaat niet werken

70 ml magere melk

1 ei wit

1 tl kaneel

toppings naar keuze


Bestel je casein eiwitpoeder bij Body&Fit shop met 10% korting met mijn kortingscode!





Verder nodig

Wafelijzer


Ik gebruik deze 4-in-1 Multi Grill van Princess. Het is een wafelijzer, tosti ijzer, bak-, en grillplaat in 1 apparaat! Je kunt het ook gebruiken om op te gourmetten. Ik ben er super blij mee.



Bereidingswijze van de protein wafels

  • Spuit je wafelijzer in met bakspray en laat je wafelijzer opwarmen

  • Mix voor het beslag de casein met de melk, ei wit en de kaneel.

  • Wanneer de wafelijzer is opgewarmd, giet je je beslag in de wafelijzer. Let op, het beslag zet iets uit dus vul je wafelijzer niet helemaal met het beslag. Zorg dat de randjes vrij zijn van beslag.

  • Doe de wafelijzer dicht en open pas wanneer er geen stoom meer vanaf komt.

  • Wanneer de wafels goudbruin gekleurd zijn, zijn ze klaar!


Voedingswaarde voor het gehele recept (zonder toppings)

164 kcal - 6g koolhydraten - 34g eiwit - 1g vet



Eet smakelijk!


Liefs, Anouk ❤️