BREAKFAST WRAP




Laatst postte ik mijn ontbijtje op mijn story op instagram, deze breakfast wrap. Ik had die dag ervoor verse Libanese wraps gehaald bij de broodafdeling van mijn supermarkt. Tegenwoordig koop ik trouwens nooit meer die standaard wraps uit een verpakking. Of ik koop deze Libanese wraps, of ik maak ze zelf. Als ik ze zelf maak gebruik ik het recept uit mijn kookboek/e-book. Deze wraps zijn ook nog eens eiwitrijk. Geloof me. Na het proeven van mijn wraps of de verse Libanese wraps wil jij ook niet meer die standaard droge wraps.


Anyway, we hadden het over de breakfast wraps. Ik had dus wraps in huis en dit was een uitprobeersel. Verder had ik namelijk niet veel in huis om een hele gevulde tortilla ervan te maken. Wat ik wél in huis had, waren eieren, kaas, kalkoen- of kipfilet, omelet kruiden en sweet chillisaus. Met al die ingrediënten, maakte in dus super makkelijke, snelle en eiwitrijke ontbijtje!


Ik kreeg trouwens veel reacties op mijn story, veel mensen dachten dat het een pizza of pizza pannenkoek was haha! Een aantal mensen heb ik het receptje al toegestuurd, daarom kwam ik met het idee om er een uitgebreide post over te schrijven.


Liever een koolhydraatarm ontbijtje?

Eerder heb ik trouwens een vergelijkbaar receptje gemaakt, perfect voor mensen die koolhydraatarm of caloriearm eten. Het is een wrap gemaakt van ei! Dus als je wilt afvallen of wilt droogtrainen, de egg wrap is super laag in calorieën én lekker eiwitrijk!



Ingrediënten voor één breakfast wrap

1 libanese wrap of zelfgemaakte wrap uit mijn kookboek/e-book

2 eieren

3 plakjes kalkoen- of kipfilet

25 gram 30+ kaas

omelet kruiden naar smaak

sweet chillisaus




Bereidingswijze

  • Verwarm een ingevette, grote pan voor op middelhoog vuur.

  • Kluts 2 eieren in een bakje en voeg hier omelet kruiden naar smaak aan toe.

  • Als de pan is opgewarmd leg je 3 plakken kalkoen- of kipfilet in de pan.

  • Giet de geklutste eieren ook in de pan en beleg met de kaas.

  • Het ei begint langzaam te stollen. Op het moment dat het ei bijna klaar is, leg je de wrap in de koekenpan. Door het ei en de kaas blijft de wrap aan het ei plakken.

  • Als het ei helemaal is gestold, is de breakfast wrap klaar.

  • Leg de breakfast wrap op een bord, met de wrap aan de onderkant.

  • Doe een beetje sweet chillisaus op de wrap, vouw op en genieten maar!



voedingswaarde voor één breakfast wrap

447 kcal - 43g koolhydraten - 16g vet - 33g eiwit



Eet smakelijk!

Liefs, Anouk