TIRAMISU



Ik ben gek op tiramisu! Zo lekker romig en vol van smaak. Deze blog ben ik aan het uitwerken terwijl ik in Italië zit en begin nu al te watertanden naar zo'n heerlijk toetje. Wist je dat ze hier in Italië de dag trouwens beginnen met een gebakje en wat koffie? Rond de lunch gaan ze uitgebreid eten en avondeten doen ze vaak pas rond 20.30. Niet dat ze hier beginnen met tiramisu, maar de gezondere en eiwitrijke variant die ik thuis heb gemaakt eet ik wel vaak als ontbijt! De bodem is namelijk gemaakt van ontbijtkoek en de basis is van kwark gemaakt, misschien moet ik dit hier eens gaan introduceren want het is zeker vullend tot de lunch!



Ingrediënten voor 1 eiwitrijke tiramisu

150 gram magere kwark

30 gram zuivelspread light

10 gram vanille smart protein (eiwitpoeder)*

1 plakje lower cal ontbijtkoek peijnenburg

Koffie

optioneel: cacao


*smart protein neemt meer vocht op dan whey eiwitpoeder, hierdoor wordt het een stuk romiger.


Bestel Smart Protein bij Body&Fit shop met 10% korting met mijn kortingscode!





Bereidingswijze van de eiwitrijke tiramisu

  • Zet alvast een koffie klaar en mix de kwark, zuivelspread en eiwitpoeder door elkaar.

  • Breek de ontbijtkoek in stukjes en leg de helft van de ontbijtkoek op de bodem van je glas/beker/kom.

  • Giet een klein beetje koffie over je ontbijtkoek, genoeg dat je ontbijtkoek het kan opnemen.

  • Doe er dan een laagje van je kwark overheen, herhaal de stap nog een keer.

  • Als laatste optionele stap kan je er nog een laagje cacao overheen strooien.

  • Zet dit in de koelkast voor een paar uur of voor een nacht, zodat de smaken lekker in kunnen trekken.


voedingswaarde per eiwitrijke tiramisu

185 kcal - 19g koolhydraten - 24g eiwit - 2g vet

Eet smakelijk!

Liefs, Anouk