PROTEIN FRUIT MOUSSE



Je hebt soms van die dagen dat je weet dat je overdag even iets rustiger aan moet doen met eten, omdat je in de avond uiteten gaat. Vooral als ik naar een all you can eat restaurant ga, heb ik het gevoel als alsof ik mijn hele dagbudget aan calorieën in één uur naar binnen werk. Dat is dus ook de reden waarom ik overdag wat meer moet letten op wat ik eet. Maar wie zegt dat je jezelf moet verhongeren die dag? Dit ontbijtje is het perfecte voorbeeld van high-volume en low-calorie food. Je krijgt veel, voor de calorieën die je ervoor moet inleveren. Ook lekker om te eten met kwark voor nog meer eiwitten en een verzadigd gevoel!



ingrediënten voor 2 porties

200 gram fruit naar keuze gepureerd

2 eiwitten

1 scoop caseïne eiwitpoeder

snufje xanthaangom 1/4de deel van een theelepel


bereidingswijze

  • Pureer je fruit naar keuze in een blender

  • Klop de eiwitten stijf met je handmixer in een grote kom, zorg ervoor dat de kom vetrij is.

  • Wanneer de eiwitten stijf zijn, doe de het gepureerde fruit erbij. Mix weer even door met de mixer en vervolgens doe je de caseïne eiwitpoeder en een klein (!) beetje xanthaangom erbij.

  • Blijf nu mixen met je handmixer op de hoogste stand voor 5 tot 7 minuten.


voedingswaarde per portie*

147 kcal - 1g vet - 16g koolhydraten - 16g eiwit


*afhankelijk van welk soort fruit je gebruikt, ik gebruikte kiwi.


Eet smakelijk!


Liefs, Anouk