PROTEIN BANANA MILKSHAKE

Eindelijk!!!! Het is zomer, maar dan ook écht zomer! Het regent niet, we kunnen de zon zien en als je net iets te lang buiten zit, verbrand je. Ik wel tenminste haha. Ik dacht altijd dat ik een wintermens was, maar sinds de zomer er net iets te lang over deed om op te dagen, ben ik gaan twijfelen. Het is tijd voor verfrissende drankjes, ijsjes en milkshakes!





Dit receptje heb ik eigenlijk van m'n zusje. Wij gingen vrijdagavond mountainbiken. Toen we terugkwamen hadden we beide trek en ze ging deze gezonde, eiwitrijke bananen milkshake maken. De rest van het weekend heb ik elke dag die milkshake gedronken. Normaal wil ik liever mijn calorieën eten in plaats van drinken, maar deze milkshake is totally worth it. Het is romig en aardig vullend, perfect voor als je net zoals ik geen trek heb in de zomer.




Ingrediënten voor 1 grote milkshake of 2 kleine

120 gram bevroren banaan ongeveer 1 banaan

25 gram vanille eiwitpoeder*

370 ml magere melk


* Ik gebruik half whey, half casein. Casein neemt meer vocht op, dus maakt het dikker. Gebruik je alleen whey? Mogelijk moet je dan minder melk gebruiken.



Bereidingswijze

  • Voor dit recept moet je je banaan eerst invriezen. Snijd in plakjes en doe in een zakje in de vriezer. Ik heb standaard een bevroren banaan in de vriezer liggen.

  • Doe alle ingrediënten voor de milkshake in een blender en blend tot er geen hele stukken banaan meer in zitten.

  • Ik blend altijd iets langer door, waardoor het nog romiger wordt.


Voedingswaarde voor één grote bananen milkshake

306 kcal - 41g koolhydraten - 31g eiwit - 1g vet


Voedingswaarde voor één kleine bananen milkshake

153 kcal - 20g koolhydraten - 16g eiwit - 0g vet


Geniet ervan!



Liefs, Anouk