GEZONDE EN EIWITRIJKE CARROT CAKE


Gezonde en eiwitrijke carrot cake

Eén van mijn favoriete recepten uit het High Protein kookboek, de carrot cake. Natuurlijk is dit ook een gezonde en eiwitrijke variant. Een plak carrot cake bevat maar liefst 13 gram eiwitten. Vaak neem ik deze carrot cake ook mee naar werk, dan snijd ik er een extra dikke plak uit en bevat één plak wel 17 gram eiwitten! Het is dan qua calorieën en eiwitten vergelijkbaar met een eiwitreep, maar dan veel lekkerder!


Deze carrot cake is perfect als gezonde snack/tussendoortje. Ik vind het fijn om deze cake op zondag te maken, zodat ik er de rest van de week van kan genieten! Bewaar de cake in de koelkast, zo blijft de carrot cake het langst goed.





Ingrediënten voor één eiwitrijke carrot cake / 14 plakken

2x de ingrediënten van de carrot cake uit mijn High Protein kookboek of e-book

1,5x frosting voor carrot cake uit kookboek

50 gram rozijnen


Verder nodig

Cakevorm



bereidingswijze van de eiwitrijke carrot cake

  • Verwarm de oven voor op 180 graden.

  • Bereid de carrot cake volgens de bereidingswijze in het kookboek en voeg 50 gram rozijnen toe aan het beslag.

  • Vet een cakevorm in en verdeel het beslag in de cakevorm.

  • Zet de carrot cake in de oven voor 50 tot 55 minuten, of tot een satéprikker er zo goed als schoon uit komt.

  • Voor de frosting meng je alle ingrediënten met elkaar, zet in de koelkast voor later gebruik. Laat de carrot cake volledig afkoelen wanneer je de frosting over de carrot cake smeert. Strooi tot slot gehakte pecannoten over de frosting.


TIP: Neem je de carrot cake mee voor naar school, werk of onderweg? Neem dan ook de frosting apart mee in een bakje en smeer dit op de carrot cake wanneer je het gaat opeten.



voedingswaarde voor één plak carrot cake

165 kcal - 4g vet - 20g koolhydraten - 13g eiwitten



Koop het High Protein kookboek / e-book in de webshop